Design den rigtige hjemmeside


Uanset, hvilken virksomhed du er indehaver af, eller hvilken branche du arbejder i, har du og din virksomhed brug for en hjemmeside med det helt rigtige design. Det vil sige et design, der udtrykker virksomhedens DNA, formål og ydelser. Og hjemmesiden skal gerne have en bedst mulig konverteringsrate. Det kan for eksempel være én, med 7% i konverteringsrate.

Godt design – god konverteringsrate

Det er meget forskelligt, hvad en given virksomhed eller webshop kan betragte som en fordelagtig konverteringsrate. Konverteringsraten er nemlig lig med den procentdel af besøgende, som foretager en given, ønsket handling online. Så er du for eksempel indenfor online marketing, vil et succeskriterie være, hvor mange kunder der har handlet i for eksempel den webshop, du arbejder for. Det handler altså om, hvor mange procent af de besøgende på hjemmesiden, der har handlet som ønsket.

Hjemmesidens design

Uden tvivl er en afgørende faktor for en god konverteringsrate en hjemmesides design. Om hjemmesiden er designet fordelagtigt har direkte og indirekte indflydelse på en masse forskellige ting. Både kan designet have indflydelse på, om en besøgende finder hjemmesiden troværdig og dermed sikker at handle via. Designet kan også have indflydelse på, om en kunde ønsker at købe via denne webshop frem for andre; for eksempel kan billedekvaliteten have en hel del at sige. Eller designet på hjemmesiden kan have indflydelse på, hvorvidt de besøgende overhovedet kan finde, hvad de søger, og let få overblik over, hvad webshoppen tilbyder.

Til et godt design hører dermed overskuelige titler, kategorier, produktbeskrivelser og billeder. Dertil er det for de fleste besøgende afgørende, om designet ser lækkert, æstetisk og tidssvarende ud. Undersøgelser viser nemlig, at jo mere en hjemmeside bærer et udtryk af professionelt mediedesign, jo mere troværdig og tiltrækkende virker den for en kunde. Moderne mennesker forbinder således kvalitet med teknisk snilde og grafisk kunnen.