Der er mange måder at nå ud til lokale markeder. Ikke enhver strategi vil fungere for enhver virksomhed, men disse marketingtips kan guide dig.
1. Kend publikum
Det første og vigtigste skridt i udviklingen af enhver marketingkampagne er at vide, hvem dit publikum er. Du skal ikke kun vide, hvilken gruppe den ideelle kunde tilhører, men også have en idé om den ideelle kundes interesser, og hvad der vil appellere til dem. Du bør også finde ud af, hvor dit publikum er. Hvilke sociale medieplatforme bruger dit publikum for eksempel mest tid på?
2. Målret målgruppen
Byg dine kampagner omkring publikums interesser. Brug de søgeord, de søger efter. Lav annoncer, der forklarer, hvordan dit produkt eller din tjeneste løser et problem, som dit publikum har.
3. Indsamle anmeldeser
Folk er mere tilbøjelige til at skrive negative anmeldelser end gode, men når du finder positiv feedback, så del den og post den på andre websteder. Når du har positive interaktioner med kunder, skal du opmuntre disse kunder til at skrive og dele gode anmeldelser.
4. Brug lokale medier
Undervurder ikke styrken af lokale medier, især i en lille by. Lokale aviser, radiostationer eller shows kan være yderst effektive, hvis du ønsker at generere mere gangtrafik.
5. Kør lokale søgemaskine marketingkampagner
Du kan bruge software som Google Ads til at oprette kampagner, der genererer lokal trafik online og i butikker. Se nærmere på betal-per-klik-kampagner og andre annonceringsmuligheder, der kan hjælpe dig med at optimere dit marketingudgifter og nå ud til den rigtige målgruppe.
6. Arbejd med din søgemaskineoptimering (SEO)
Søgemaskineoptimering, især organisk SEO, involverer at skabe indhold og sikre, at du har en teknisk forsvarlig samt professionel hjemmeside til at nå dine kunder uden (eller ud over) at betale for annoncer.
Organisk SEO kan være en betydelig investering, der tager måneder eller endda år at betale sig, men fordelene er enorme. Denne strategi bliver vigtigere, efterhånden som søgemaskiner som Google forfiner deres teknologier for at levere mere relevante resultater til søgende, herunder lokale søgeresultater, når folk leder efter restauranter, saloner og andre tjenester i nærheden af deres nuværende placering.
7. Brug sociale medier til at engagere publikum
Sociale medier kan være en fantastisk måde at forbinde med et publikum på en professionel, men menneskelig måde. Brug sociale kanaler, som dit lokale målmarked er på, til at besvare kundespørgsmål og have samtaler med dit publikum.
8. Kør konkurrencer eller kampagner
Kampagner som konkurrencer kan være gode værktøjer til at engagere et lokalt publikum. Vær kreativ med dine konkurrencer, og byd ud med præmier, som din ideelle kunde ønsker. Tilbyd kampagner for at fejre lokale begivenheder eller for at komme i kontakt med samfundet på andre måder.
9. Hav en mobilvenlig hjemmeside
Mobilsøgninger er en af de bedste måder, lokale kunder vil finde og se oplysninger om din virksomhed på. Det er også nu en nøglefaktor i SEO, da mere trafik kommer fra smartphones og andre mobile enheder end nogensinde før.
Hvis du endnu ikke har optimeret din virksomheds hjemmeside, kan det gøre underværker for din lokale markedsføring. Dem der bruger mobilsøgning, er allerede i dit område og søger lokale virksomheder at formynde sig. At sikre, at dit websted vises korrekt på iPhones og andre smartphones, kan booste din virksomhed fra den ene dag til den anden.